söndag 21 mars 2010

JAG HAR LAGT AV PÅ ATHLETIC


JAG VILL PÅ DETTA SÄTT MEDELA ATT JAG HAR SÅLT MIN DEL AV GYMET TILL DENNIS.....EFTER 20 ÅR.
JAG VILL TACKA ALLA ER LOJALA TRÄNANDE SOM HAR VARIT DEL I ATT GÖRA ATHLETIC CENTER TILL ETT AV DE MEST KÄNDA OCH TRIVSAMMA GYM I SVERIGE..
OCH GJORT DET MÖJLIGT FÖR MEJ ALLA LEVA PÅ DET JAG ÄLSKADE.
VI HAR TAGIT FLER MEDALJER I BODY-BUILDING ÄN VAD MÅNGA KAN RÄKNA TILL...
VI HAR HAFT EN GYMSTÄMMNING SOM INTE GÅR ATT KOPIERA..
JAG VILL TACKA ALLA ER SOM STÖTTAT MEJ VID ALLA TÄVLINGAR.
JAG VILL SPECIELLT TACKA ER MORGON TRÄNANDE SOM GJORT DET MINDRE PLÅGSAMT ATT GÅ UPP 04.45 FÖR ATT ÖPPNA GYMET 06.00, NI VAR ALLTID DÄR MED MUNTRA UPPTÅG SOM GJORDE DET LÄTT ATT TRÄNA MELLAN 6-7 FAST MAN GICK PÅ DIET IBLAND.
ALLA NI SOM RESTEN AV DAGEN KOM OCH GICK OCH GJORDE ATT ALLA DAGAR GICK SOM TIMMAR.
NI PÅ KVÄLLEN SOM PRECIS HADE GÅTT UPP OCH ÄTIT FRUKOST OCH UNDRADE OM JAG HADE BRÅTTOM HEM KL 21
JAG HAR FÅTT UPPLEVA MER PÅ MINA 20 ÅR PÅ ATHLETIC ÄN DE FLESTA UNDER ETT HELT LIV.
MEN JAG KOMMER HELLRE ALDRIG GLÖMMA ALLA NI SOM GICK RAKT IN MED YTTERSKOR HELA DENNA VINTER, DET GJORDE MITT BESLUT ATT SÄLJA LÄTTARE.

47 kommentarer:

Anonym sa...

Vad händer nu då? Kommer du sluta att arbeta på AC också?

Alltid intressant att veta hur framtiden ser ut.

//Jonas

Mikael.A sa...

Tråkigt att höra kan jag ju bara säga. Vill även säga att du har varit en stor inspirationskälla för mig och jag tror för många andra också. Det finns mycket man kan säga men som sagt hall of fame! Tror många kommer sakna det!

Anonym sa...

Du ÄR ju Athletic, Janne! Oerhört trist att höra!

Håkan sa...

Väldigt trist att läsa Janne. Kommer du att sluta helt och hållet också? Jag kommer att sakna dig, det är helt klart.

Som Jonas skriver, vad händer nu då?

Hulk sa...

Tråkigt att höra,Janne Puma!
Hoppas Du har nåt nytt på gång innan pensionen som inte är så lång bort;)

Ta hand om Dig!

Best regards// Hulk

Anonym sa...

FY vad tråkigt för oss andra, grattis till dig Janne om det var din vilja och önskan.

DU är stämmningen och en stor inspiration på Atletic

/Tomten, renarna och nissarna

Anonym sa...

Tyvärr kommer gymmet att tappa folk på detta. Hela nichen kommer försvinna när/om Janne sticker permanent. Inget personligt agg mot Dennis men Athletic är Jan helt enkelt. Menmen...bara att börja leta annat gym. Tiden går vidare och allting har sin tid.

Anonym sa...

Tråkigt att höra men jag förstår dig samtidigt. Allt har sin tid och nu har du en ny framför dig. Lycka till med den. Tror kanske inte du kan hålla dig därifrån efter så många år. Träna måste du...eller? ;)

Tror inte det blir sämre med Dennis, kanske annorlunda. Han har ju sina ideer.

Tycker inte man ska dömma ut gymmet för detta. Avvakta och se.
Man ska inte måla fan på väggen!!!

Ing-Marie

Anonym sa...

Mkt tråkigt att höra...du va ATHLETIC o gymmet kommer ej vara desamma...o visst kommer jag att sakna dig/dom udda konstigheter som brukade hända av o till.
Bara önska dig ett stort lycka till..framöver o njut av tiden..får själv tacka för din hjälp ang min diet/tävling.
Ha det gott.

/jesper:

Anonym sa...

Det kändes familjärt när man blev tilltalad vid sitt förnamn när man kom till gymmet. Även om gymmet i sig hade en del tröttsamma och udda typer så kändes stämningen ganska familjär.

Får hoppas att Roos stannar kvar iaf.

Anonym sa...

Hej Janne synd som sagt att du inte är kvar men viktight att du gör det som känns rätt för dig o dina närma !
Vi ses säkert framöver i alla fall !
Lycka till !

Nordström sa...

Det finns vissa saker här i världen som man aldrig trodde skulle förändras men så en dag förlorade Karelin en match i OS och nu detta! Nåja, det är tråkigt att kommande generationer inte får uppleva din "uppmuntrande sarkasm" när de börjar sin karriär på Malmös fortfarande i särklass egensinniga gym.

Jörgen sa...

Tråkigt att inte kunna träffa dig på gymmet dom gånger man är förbi Malmö och tränar.
Men egen lycka är värd mest.

Anonym sa...

Vet inte vad jag ska säga, men det var ett tungt besked,hoppades på se dig där många år till =(

/Richard

Roger sa...

Ofantligt tråkigt att höra. Har inte haft möjlighet att träna på AC på ett tag nu men saknat stämningen varje dag. Den stämningen har du stått för.
Men som sagt, lycka till nu och hinta gärna vad du kommer syssla med i fortsättningen.
/Roger

Anonym sa...

Kan bara instämma med de andra skribenterna och säga att jävligt tråkigt att du försvinner.. Får passa på och TACKA för alla roliga stunder och samtal man haft med dig och samtidigt önska dig all LYCKA TILL i framtiden..

/Store Björn med familj

Anonym sa...

TACK ALLA NI SOM SKRIVER. DET KÄNNS BRA I HJÄRTAT ATT MAN ÄNDÅ ÄR SAKNAD AV MÅNGA EFTER 35 ÅR I BRANCHEN..
JAG KOMMER ATT TRÄNA SOM VANLIGT 4 DAGAR I VECKAN PÅ ATHLETIC ANNARS ÄR RISKEN ÖVERHÄNGANDE ATT TRÖJAN KANAR NER ÖVER AXLARNA. MEN JAG HOPPAS DET BLIR MEST PÅ MORGONEN.
DÄRFÖR EFTER MIDDAG MELLAN 13-16 SKA JAG SKRAPA TRISSLOTTER.
JANVETERAN

Anonym sa...

Det var tur att jag tog mig i kragen och gick till gymmet imorse. Vem kunde ana att det var sista gången du öppnade portarna Kl. 06.00

Tråkigt för oss att du lägger av men vill du gå vidare så ska du göra det!

/Kalvin

Lisa sa...

Och precis när jag börjar gymma där så slutar du! Men jag hoppas vi ses lite på morgnarna då istället :)

Linn.H sa...

Väldigt tråkigt att läsa faktiskt, om man ska vara lite egoistisk ;-) För det är ju skönt för dej såklart eftersom du vill detta. Tkr som många andra skriver att du ÄR athletic. Önskar dej lycka till, du gjorde ett bra jobb med det gymet.

Anonym sa...

Det är bara att tacka för dessa åren Janne.Verkligen tråkigt att du lägger ner! Hoppas gymet behåller sin "annorlunda" status.
Vi ses, men absolut inte 08:00.....

// Brandmannen

Anonym sa...

janne banan:=)
jag hoppas jag får se dig igen:=)
annars vet jag ju var du bor"ler"
önskar dig det bästa o hoppas att du hittar något jobb som du kommer trivas med...men jag kan prata med min chef om du är sugen på att jobba med dementa, vi behöver lite mer män på jobbet;)

puss o kram o ta hand om dig nu!!!
/evis

Håkan Erlandsson sa...

Till Dennis/Janne:

Det hade nog varit bra om Dennis förklarade sina ideer om hur han tänker, kanske både här på bloggen och på gymmet.

Ryktena startar fort och förvandlas snabbt till "sanningar". Det som många med mig skulle vilja veta mer om är såna saker som påverkar oss som tränar. Det vill säga:

Kommer det fortsätta som idag, med öppettider och dagar? Om inte vilka är ändringarna och hur ska de hanteras?

Finns det andra tankar på ändringar, utrustning, lokal och annan "hårdvara"?

Idag har vi ,som beskrivets tidigare, ett gym med en väldigt speciell känsla. En känsla som betyder mycket för de tränande. Gym finns det många, Athletic endast ett.

Bristande information kan kullkasta denna känsla, vilket i alla fall jag skulle tycka var väldigt tråkigt.

Från en i morgongänget.

Michel Broder Djup sa...

Hej Janne Banan!

När jag väl började på gymmet så var du verkligen en inspiration och din sarkasm gjorde bara att gymmet ännu mer kändes som ett hem! Det kommer bli tomt utan dig helt klart!

Du har varit en älskad ikon för oss alla och en underbarare värd får man leta efter! Hoppas att man ser dig någon gång igen!

Och som många skriver så finns det många gym i Malmö men enbart ett Athletic och jag vet personligen att jag ej kommer att byta! Men jag hoppas verkligen att du, Dennis kommer att hålla Athletics fana högt och hålla samma stämning som vi är vana vid!

Detta är ju vår lilla familj och den får ju inte brytas upp på något vis. Vad ska man då ta vägen och göra på eftermiddagrna! Inte vill jag behöva gå över till Ahmads gym för det tycker jag personligen är totalt crap!!!

Athletic i mitt hjärta ingen tvekan där. Men Dennis.. har du några framtidsplaner för gymmet? Någon uppdatering? Kanske någon ny maskin? Något? Bara funderingar?

Och hur kommer öppettiderna se ut? Hörde att du kanske ska stänga lite senare? det är ju bra?`Kommer hemsidan uppdateras med all ny info inom kort eller hur blir det?

Hör av dig :)!

*shit vilket långt inlägg, haha*


Kramar till er alla!
Broder Djup / Michel

Anonym sa...

Tråkigt att höra så klart store Jan. Du är ju athletic, du var en vän, förbild inom byggningen, ja mer än en person bakom kassan med andra ord. Tack för din tid.

Hoppas nu inte (athletic) faller ihoppa. Du och Dennis är ju som natt o dag :)

Unknown sa...

Men det kan ju inte stämma,DU är Athletic. När jag bestämde mig för att tävla var det för att, säga vad man vill så finns där inget eller ingen annan som är på det speciella sättet du är när det gäller dit sätt att driva Athletic. Den atmosfär du fått och skapat gjorde att det var med stolthet jag tävlade för AC. Inget ont ord om Dennis men det var du som var AC och har varit hela tiden. Väldigt,väldigt trist men jag hoppas att det var ett genomtänkt beslut och önskar dig lycka till med det du kommer att göra istället!Anna i Löddeköpinge

Mirja & Tobbe sa...

Det där med AC´s morgonanda(AC´s familjäranda överhuvudtaget) kan man nog aldrig hitta på något annat gym.Att möta någon så biter på en måndagmorgon som sedan är så munter på fredagmorgon är svårt. Alla dessa härliga ord som har hörts Cobran, nissarna,tomtarna och renarna och inte minst var e Kinapojken kommer vara väldigt saknade ifrån våran sida.Det är bara att inse att detta inte kommer finnas med....till våran stora sorg....:(

Anonym sa...

Tycker som alla andra, att det är tråkigt. Man förknippar AC med dig, du har byggt upp en bra stämning på gymmet som inte återfinns någon annanstans. Jag önskar dig lycka till med det du ska syssla med nu. /David

Anonym sa...

Vill börja ned att tacka Janne för alla år som vi har haft ihop.

Det har bara gått drygt en vecka sedan beskedet att jag ska sköta gymmet, så jag är lika chockad som er andra. Men! Min ambition är inte att göa gymmet sämre, tvärtom.

Många undrar över Athletics framtid, och i första skedet kommer en renovering av cafeterian ske redan till helgen. Senare planeras ett sluss-system som håller gymmet öppet mellan 05.00 till 23.00, även när gymmet är obemanat.

På önskelistan står även nya cardio-maskiner samt solarium.

Det kommer serveras Dagens Rätt från Rent a Chef, och utbudet av proteindrinkar kommer öka.

Tyvärr kan jag inte påverka stämningen på morgonen, då jag aldrig har stigit upp innan klockan tio... Men på kvällarna blir här fullt ös som vanligt!

Vänliga hälsningar
Dennis

Håkan Erlandsson sa...

Det låter bra Dennis. Jag hoppas att alla glada morgontränare håller ut, trots att Janne inte piggar upp vår dag längre. Jag vill inte missa den stämningen, det finns inte mycket som går upp mot att tidigt på morgonen höra att man är klen! ;)

Sarah(Snövit) Malmberg..=) sa...

Ja de hela har börjat smälta nu o jag vill bara säga..Janne tack för dessa sju åren som jag tränat hos dig..=) Du e jäääävligt ättrig när du vill va de men otroligt go på många andra vis..=) Jag kommer sakna dig o önskar dig all lycka i framtiden..o hoppas givetvis att vi ses på gymet nån gång..

Till Dennis vill jag säga LYCKA TILL..kan bli hur bra som helst..=)

Kram på er alla

Anonym sa...

Sitter och tröst äter en massa ballerinakex ..

// Hultan

Anonym sa...

En av anledningarna att jag slutade på atletic center var:
1) De höga träningsavgifterna.
2) En viss man bakom disken var konstant otrevlig och inte "service-minded" för fem öre.

Därför är det tråkigt att höra att Janne slutar, som tvärtom alltid vad glad, trevlig och hjälpsam! :)

Anonym sa...

Det kommer iallafall bli snyggt med en ny soffa i receptionen. Ett av mina första minnen från när jag kom upp på Athletic : "Nye ägaren" liggande i en soffa . Ja det är 10 år sedan och jag tränar fortfarande på "Club Bizarre" :-))) Micke

Anonym sa...

Vad skönt, då kan man kanske tänka sig att börja träna där igen!

Bo sa...

Vad ska man säga....

En stor omställning, för oss alla, och inte minst för dig själv kanske Janne??

Hursomhelst, TACK för alla dessa år, det har varit roligt och inspirerande! :-)
Kommer sakna att göra galna musikprogram till dina SM-insatser, hehe

Ses på gymmet!
//Bo

Micke & Malou sa...

Vill börja med att säga LYCKA TILL Janne med ditt nya liv/jobb :) Hoppas du kommer trivas och må bra. Tack för dessa åren!!!

DENNIS: Vi tror på dig, du kommer fixa detta galant. Dina ideer om gymmet låter bra och jag ser att vissa här på bloggen kommenterar negativt men man ska väl ge alla en chans? LYCKA TILL DENNIS

//Micke & Malou

Anonym sa...

Härligt Dennis, många kommer nog att komma tillbaka till Athletic nu när du är ensam ägare. Inklusive mig sj.

Ses där uppe, dags att återskapa den stämmningen som AC är kännt för.

Anonym sa...

Vad ska man säga...

Bara till att tacka janne för att han tog sitt sinne till fånga...

Vi är nog en hel del människor som kommer komma tillbaka nu när dennis är ensam.

Kungen är död, länge leve kungen!

Anonym sa...

Risk att gymmet riskerar förfalla nu, när alla neanderthalare hotar med att komma tillbaka igen. Personer som inte klarar av regler, och ordning och reda, som bara skapar misstämning kan stanna väck!
/Susanne

Anonym sa...

Gött att höra Dennis! Stämmningen kan ju bara bli bättre nu, funderar på att återvända.

P.S. Micke ingick väl i inventarierna Ha Ha Ha skämt å sido, kan bara bli bra nu...

Anonym sa...

De verkar som många är negativa till allt detta.Alla kommer sakna Janne o hans speciella stil helt klart men själv tror jag att dennis kommer kunna rusta upp detta gym en hel del så jag tror de kan bli hur bra som helst.Lycka till Dennis..MVH Andreas P

Anonym sa...

HEJ JANNE HÄR. HAR FÖRSÖKT OCH LOGGA IN HELA TORSDAGEN, MEN DET FUNKAR INTE.
DENNIS VILL PÅ DETTA SÄTT FRAMFÖRA ATT HAN SKA HA ETT INFO-MÖTE PÅ MÅNDAGEN 29/3 KL 18 ANGÅENDE HUR HAN SKA DRIVA ATHLETIC I FORTSÄTTNINGEN..
KOM GÄRNA MED FRÅGOR. SYNPUNKTER,
POSITIV OCH NEGATIV KRITIK

Anonym sa...

Jättebra med ett informationsmöte!

Hoppas att ni kan skriva ett protokoll för alla medlemmar som inte kan komma på utsatt tid. Samt publicera det på bloggen eller hänga en kopia på anslagstavlan på gymmet.

Maggan sa...

Janne, detta var oväntat för mig.
Här kommer jag mitt i Påsk helgen från varmare breddgrader och mycket har hänt på "mitt" gym.
Vad kan man säga? Lycka till!

Sussi / AK sa...

Tråkigt att höra fast att jag inte tränar:)...men Janne är Athletic vad jag vet och har febrilt försökt få mig att börja träna de senaste 15 åren..hm ..har inte gått så bra:)hehe..
Men i alla fall LYCKA till på dina nya upptåg..och ja...du lär ju säkert titta in och säga hej.
Ha det bäst!

canaria sa...

Hej Janne.

Det var verkligen synd att kaptenen avgår från skeppet!!!!!
Men vi skall nog ses ändå!

Hälsningar från Björn som flyttade till GranCanaria 1997